betalen in Belize

• Amelie

Kan iemand antwoord op de vraag geven of ik de Wereldpas kan gebruiken van de ABN-Amro bank? Of heb ik perse een VISA-card nodig?

• Homebase_belize

ABN Wereld pas doet het bij alle Belize bank banken in belize, ook in Punta Gorda

• Paul Nijssen

Hoi Amelie,

Het is in iedergeval geen probleem om een bankpas te gebruiken die het cirrus logo heeft. Dus dat moet je toch even na vragen bij de ABN Amro. Echter de Belize Bank is de enige bank die internationale bank passen toe staat. In vrijwel in elke grote plaats kun je een ATM (pinautomaat) vinden behave in caye caulker. Dus pin eerst van te voren.

Denk ook eens aan travelcheques naast een bankpas.

Veelplezier.

• Amelie

oke dankjewel paul! ik heb je site bekeken en die informatie opgeslagen. Ik ga er zeker gebruik van maken en ik hou je site in de gaten voor als er iets veranderd!

Wat ik nog wel wilde weten is iets over het telefoneren.

Ik heb een Siemens C55, is ddit een tripple band toestel? ik heb er absoluut geen verstand van. Ik weet wel dat ik een SIM-kaart kan kopen daar. Kan je hierover wat meer informatie geven?

alvast bedankt!

• Amelie

Mijn wereldpas van de ABN-Amro heeft geen cirrus logo, alleen Maestro. Welke pasjes hebben wel een cirrus logo behalve de Visa-Card?

• Paul Nijssen

De postbank en rabobank hebben het volgens mij wel dus, het beste is even contact op te nemen met de ABN en te vragen. Het zal mij niets verbazen dat de pas gewoon werkt.

Wat betreft jouw telefoontje, die werkt daar niet. Het moet een tripple band zijn zoals de c60. Daarnaast is het waarschijnlijk goedkoper om via een zogenaamde telefoonkaart te bellen. Ik kijk net even op mijn rekening van september en zie dat ik zo´n € 2,00 per minuut heb betaald, ongeacht of ik in lokaal heb gebeld of naar Nederland.

• amelie

heb jij 2,00 euro per minuut betaald toen je mobiel belde of met een telefoonkaart?

Ik denk dat ik dan toch een nieuwe mobiele telefoon moet aanschaffen want het is toch noodzakelijk voor het werk dat ik ga doen daar, geen probleem. Maar dan moet het tochy wel een een pre-pay telefoon zijn he? Dan koop ik daar een SIM-kaart.

• Paul Nijssen

Yep het was met de KPN mobile maar had op dat moment geen andere keuze. Als je ADLS heb of zoals de Belizeanen het noemen DSL heb. Dan is het beter om via Skype te bellen, het is vrij duidelijk en veel goed koper.

In Nederland bel je bijvoorbeeld naar een vast toestel voor 1,7 eurocent per minuut.

• Thijs

Hoi Amelie,

Voordat je een andere bankpas aan gaat schaffen, Ik heb door heel Belize met mijn ABN-AMRO wereldpas geld op kunnen nemen bij alle Belize-Bank filialen. Ook op mijn pas staat geen Cirrus-logo.

Je kunt dus gewoon met je ABN-AMRO pas geld ophalen. Bedenk wel dat bij een evt. telefoon/stroom storing de pinautomaten niet werken, dus neem voor noodgevallen in ieder geval wat travelercheques mee. Het omwisselen daarvan kan bij iedere bank.

Groeten,

Matthijs

• Paul Nijssen

Hoi allemaal,

Wat betreft het geld pinnen bij de Belize Bank veranderd niets.

Alle wereldpassen doen het.

Sinds vorige week adverteert de Atlantic Bank dat je nu ook kunt pinnen met de Mastercard. Dus was ik nieuwsgierig wat ik allemaal met ATM kon.

ABN wereld pas werkt daar niet, wel de Postbankpas met het cirrus logo.

Het is in iedergeval een begin.

Paul