Hoi Paul,
ik kijk elke dag even op je site en er staat op de beginpagina dat informatie over mobiele netwerken je kan vinden onder Reistips. Maar ik kan ze niet vinden…
Hoi Amelie,
Ook ik had de site van Paul bekeken en had dezelfde vraag. Ik vond mijn antwoord onderaan het kopje “vliegroutes”, helemaal onderaan staat wat over GSM gebruik.
Leuke site Paul! Boordevol bruikbare tips en mooie foto's, alleen dus soms nog wat zoeken.
Weet jij Amelie, of Paul, of je je eigen telefoon mee kunt nemen en daar een SIM kaart kunt kopen? Of moet je hier een tripple band telefoon aanschaffen, en zo ja, hoe kom ik hier aan?
Groetjes Amber
Hallo Amelie en Amber,
Ben momenteel bezig met een nieuwe opzet van mijn site maar die is nog niet in de lucht want jullie hebben gelijk het staat er niet echt duidelijk. Heb dan maar ook besloten om het nieuwe telefonie verhaal alvast op het prikbord te gooien.
Telefonie
Mobiele telefoon
Wat betreft het mobiele telefoonnetwerk van Belize die niet het hele land dekt.
BTL heeft net zoals Mexico en de VS een GSM netwerk en werkt op 1900 MHz (Tripple band).
De meeste mobiele telefoons die in Europa worden verkocht zijn Dual band, kijk dus eerst of jou telefoon geschikt is.
Als je in Nederland een Sim/lock vrije toestel met tripple band koopt dan kun je een Sim-kaart kopen en deze gebruiken. Zelf heb ik een Siemens C-60,
heb alleen een apparte telefoon oplader moeten kopen die geschikt was voor 110 Volt.
Winkelketens zoals Media Markt heeft diverse opladers.
Op onnodig kosten te maken kun je voor vertrek naar het buitenland beter de voicemail uitschakelen. Tevens kun je op de pagina van jouw telefoonprovider zien wat de kosten per minuut zijn, doe dat eerst want de KPN rekend zo'n
€ 2,= p/m.
Een Sim card kopen in Belize, Guatamala en/of Mexico kan een goede optie zijn zodat mensen jouw kunnen bellen.
Let op in Belize heb je twee netwerken, de BTL heeft op dit moment de beste service terwijl Smart de prepaidkaarten na acht dagen laat verlopen. Je bent dan ook gewaarschuwd.
Vaste telefoonlijn
Via de vaste telefoonlijn betaal je ook redelijk veel namelijk BZ$ 3,00. Er zijn telefoonkaarten te koop van diverse prijs klasses 5,10, 25 en 50BZ$.
Dag Paul…
Ik ga binnenkort ook naar belize en geniet nu al van de voorpret van het surfen op internet, lavst wegte dromen bij de mooie verhalen en plaatjes. Wellicht kan ik jouw site daar ook voor kunnen gebruiken, de anderen waren hier zo lovend over…
Kan je mij vertellen hoe je pagina heet, dan kan ik verder dromen…
Alvast bedankt,
Laco
Beste Paul,
Jij bent een snelle jongen. Zo snel je website aangepast!!! Chapeau.
Kreeg van je vader de toegang tot je blog. Hij gaf het volgende aan:
http//klimpoal.blogspot.com/2006_04_01_klimpoal_archive.html
Toch kan ik er niet rechtstreeks naar toe.
Heb je blog wel via, via ontdekt. Maar dat is een mijl op zeven, en aangezien ik mijn zevenmijlslaarzen ben verloren, lijkt dat niet het meest aantrekkelijke idee.
Overigens, zowel voor jou als Elenore een goede Kerst en vooral een voorspoedig Nieuwjaar.
Of we naar Belize gaan en wanneer, weet ik niet. Ik moet 30 januari op control e bij de uroloog.Dus…
Groetjess,
Ben Annink
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?