het weer in mei/juni

• Nina

Hallo,

Ik zou volgend jaar een reis door Mexico, Guatemala en Belize willen maken, maar kan pas eind mei vertrekken. Voor zover ik weet is het regenseizoen dan al aan de gang. Is het echt zo en zo ja, hoe erg is het? Ik zou rond 20 mei vertrekken en 4 weken blijven.

Alvast bedankt voor jullie informatie.

Nina

• frans

Hoi ik heb die reis oook gemaakt maar in oktober, dan is het weer goed te doen.

Geniet er maar alvast van want het is een peacht reis.

en je komt op Belize nog efe tot rust.

Wat zeker een belefenis is om de excursie te maken om tissen de roggen en de verpleegstershaaien te zwemmen. met een beetje geluk zul je ook nog schildpadden en dolfijnen met jong kunnen zien

veel plezier

• kees-Jan

Ik ben in de maand mei in Mexico geweest en eigenlijk geldt voor deze regio hetzelfde als bijna heel Midden-Amerika: de regen is meestal 's avonds. De dagen zijn goed te doen, al is het wat vochtig. Je kan natuurlijk een dag pech hebben dat het met bakken uit de hemel valt, maar dat kan overal gebeuren. Je kan zeggen dat er tussen de zonninge periode af en toe een bui valt.

Belize heb ik ook in oktober gedaan en toen was het zeer rustig, weinig toeristen. Ook daarvoor geldt dat het in regenseizoen was, waarvoor dus ook geldt dat er veel zon is met af en toe een bui.

Guatemala ken ik niet, maar ik neem aan het daar hetzelfde is

Veel plezier