bus naar Corozal

• Fred Krijnen

Kan iemand me vertellen hoe ik het eenvoudigst van Chetumal naar Corozal kan

reizen? De vorige keer kostte het al de nodige hoofdbrekens om van het centrale busstation naar het pleintje te komen waar de bussen voor Belize staan. Ik ben

vergeten de naam van dat pleintje op te schrijven. Heeft iemand dat voor me?

En heeft er iemand ervaring met taxi's vanuit Chetumal naar Corozal?

Ik heb wel ervaring met het ongekeerde. Dat werkt uitstekend en kostte iets van

25 dollar. Ik wil Chetumal mijden, er althans niet slapen, want het is gewoon geen leuke stad. Belize is veel relaxter!

Alvast bedankt.

Fred

• Elsbeth

Vanuit Chetumal vertrekken de meeste bussen naar Belize vanaf the old market (mercado viejo).

Met de taxi gaat ook heel goed en is niet duur. Alleen gaat de taxi niet de brug over en zul je dat stuk dus moeten lopen.

• Paul Nijssen

Gisteren hetzelfde gedaan, een taxi gepakt richting the market.

Jaren heb ik hier de bus kunnen pakken rond 5uur ‘s morgens maar nu werkte het niet. Ondanks dat op de bus terminal tijden vanaf half elf staan gaan er bussen rond 6uur ’s morgen.

Ik heb dus maar een taxi gepakt naar de grensovergang gepakt P$ 60,= . Je moet inderdaad een stuk lopen naar de Belizeaanse immigratie zo'n 500mtr. Let op dat je wel een formulier moet invullen ook al heeft die beambte er geen zin in. Als je eruit gaat heb je dat namelijk nodig.

Ben zelf met de bus naar Belize City gereden voor BZ$ 10,=

Er rijdt ook een Shuttlebus tussen Chetumal en Corozal, weet alleen niet meer hoe die heet.