1 dag in belize city: wat te doen?

• anja

Begin mei zijn we 1 dag in Belize-city tijdens een cruise. kan iemand ons vertellen wat dan leukis om te doen??? een geboket excursie vanaf de boot lijkt ons niet erg leuk. wie heeft er tips???

• Paul Nijssen

Hallo Anja,

Belize City heeft paar bezienswaardigheden dus ik zou zeggen kijk even op www.exoticbelize.nl/dutch/indexnl.htm bij onderdeel steden.

De boten blijven ruim een mijl uit Belize City en je wordt met een pendelboot (voor ruim 150 personen) aan wal gebracht bij de Tourist Village wat overigens helemaal afgeschermd is.

Wat criminaliteit betreft valt Belize City best wel mee, zie het als Amsterdam of Rotterdam.

De wijken waar het echt slecht is liggen om ruime afstand en je kunt dus gerust de poorten uitgaan. Als je op tijd de boot af kunt komen en je wilt niet in de stad blijven hangen dan zou ik een retourtje Caye Caulker nemen met de taxiboot wat ’s morgens 8 am – 9 am – 10:30 am – 12 pm vertrekt. De tocht duurt 45 minuten en ik zou zeggen vermaak je. Denk er wel om dat je ruim op tijd terug moet zijn om weer de pendelboot te halen, beste is om de taxiboot van 3 pm terug te nemen. Kosten U$ 17,50 p.p voor een retour.

Natuurlijk wordt het snorkelen krap qua tijd dus dat kun je beter laten schieten.

Daarnaast zou je eventueel een rondvlucht boven het rif kunnen maken met één van de vliegtuigmaatschappijen zoals Tropic Air of Maya Airlines. De kosten worden op internet niet genoemd maar ik meen dat ze rond U$ 150,- p.p. zijn en je moet van te voren reserveren.

Taxikosten naar het vliegveld mag beslist niet meer dan U$ 7,- kosten, het kan zijn dat je flink moet onderhandelen dus loop gerust iets verder dan de taxistand plaats. Er rijden namelijk genoeg taxi’s rond.

• Lianne

Gewoon even nieuwsgierig; welke cruise hebben jullie begin mei:

Wij starten op zondag 30 april in Miami!