Cancun-Belize-City

• Jacobi

Kan iemand mij helpen, het lukt mij niet om dit op te zoeken. Gaan de bussen meerdere keren per dag van Cancun naar Chetumal? Wij komen laat in de avond aan en willen de volgende dag richting Belize City. Ik heb begrepen, dat er een rond 6 uur vertrekt, maar ik zou graag nog een beetje willen uitslapen. Waarschijnlijk gaan we de eerste avond na aankomst naar Playa del Carmen en moeten wij daar een bus nemen. Ik heb een side geprobeerd, maar ik krijg geen vertrektijden.

• Paul Nijssen

Ik zou inderdaad direct naar Playa Del Carmen reizen en vandaar uit de bus nemen naar Chetumal. Zelf reis ik het liefst 's nachts met de bus naar Chetumal. De eerste bus gaat 6uur met Linea Dorado, dit is een expres bus die stopt in Belize City (watertaxi terminal) en dan verder gaat naar Floris (Guatamala)

Kijk op https://www.ticketbus.com.mx/ticketbus/eng/index.jsp voor de bus tijden.

Veel plezier

• Jacobi

Dank je Paul, ik denk dat ik ook maar direct door ga reizen. Weet je toevallig ook hoeveel het kost en hoeveel we aan de grens van Belize moeten betalen? Kunnen we met de pin pas betalen of moeten we eerst mexicaans geld pinnen op het vliegveld.

• Paul Nijssen

Het beste is inderdaad om te pinnen op het vliegveld. Zodra je aankomsthal inloopt staat er een aan de rechterkant.

Wat betreft het geld bij de grens, neem klein U$ dollar biljetten mee. Pinnen met een wereldpas kan in Belize bij de BELIZE BANK, mocht je een bankpas met Cirrus logo hebben dan werkt die ook bij de ATLANTIC BANK.

Let even op als je naar Caye Caulker gaat, daar hebben ze geen Atm's (pinautomaten). San Pedro heeft wel diverse Atm's.

Voor verdere bankzaken of betaaltips kijkop http://www.exoticbelize.nl/dutch/indexnl.htm

• Linda

Ik ben net terug uit Mexico, Guatemala en belize. Op Caye Caulker hebben ze (tegenwoordig) wel een geldautomaat. Volgens mij van Atlantic Bank.

• Paul Nijssen

Bedankt Linda,

Voormij is het alweer een jaar geleden dat op Caye Caulker ben geweest. In iedergeval blij dat er nu een staat.