Backpacken guatemala, belize, mexico

  • Eva

    Hallo,

    Begin juli vlieg ik naar guatemala stad, in guatemala wil ik antigua bezoeken, Rio Dulce, Livingston en natuurlijk tikal. Van daaruit wil ik de grens oversteken naar Belize. Weet iemand waar dit het beste kan? In Belize snorkelen, placentia? en daarna naar mexico eerst de kust, dan richting mexico city en eindpunt is guadalajara. Weet iemand of er ook een prikpagina is van guatemala? En wie kan mijn nog zeer globala reisschema aanvullen?

    Ik wacht nog op mijn lonely planet central america, dus ook nog even een praktisch vraagje. Ik weet dat het officieel regenseizoen is. Wat voor een kleding moet ik meenemen. Kan het ook echt koud zijn?

    Alle tips zijn welkom!

  • Paul Nijssen

    Hoi Eva,

    Volgens mij heeft de Guatamala site geen prikpagina meer.

    Wat betreft het reizen vanaf naar Guatamala naar Belize kun je dit het beste doen vanaf Flores en/of El Remate. Linea Dorada is een buslijn die elke morgen nonstop richting Belize City reist en vervolgens naar Chetumal in Mexico City.Flores en/of El Remate zijn de twee plaatsjes waar je overnacht als je naar Tikal heen gaat. El Remate ligt op de weg naar Tikal en heeft ook een leuk fraai hotelletje wat niet duur is.

    De bovengenoemde bus stopt voor de watertaxi terminal in Belize City. De boot toch richting Caye Caulker duurt zo'n 40-45 minuten, vanuit hier kun je lekker snorkelen en relaxen.

    Veel Plezier.

  • Eva

    Hey wanneer ga jij?

    Ga zelf ook die kant op ben in guatemala van juli t/m augustus. Wil daarna reizen.

    En moet ook alles nog uitzoeken inderdaad, hoe te gaan en wat mee te nemen.

    Wat is je mail adres?

    Groetjes

  • derbal

    goede middag,

    ik las net je post en ik ga met mijn zoon over 1 week naar guatemala en 2 of drie dagen naar Belize om te snorkelen en relaxen.Heb je nog enige tips of guesthousen die je redelijk vond en goedkoop…

    ik hoop dat je het naar je zin had en me wat tips kunt geven.

    al vast bedankt

  • Paul Nijssen

    Uit jouw verhaal begrijp ik dat je alleen een paar dagen naar Caye Caulker heen gaat, zoek even op google en je krijgt een reeds van pagina's waar diverse accommodaties opstaan.

    Mocht je laat in Belize aankomen en door Cayo reizen dan hebben ze in Sucotz een redelijk goedkope slaap plaats, het dorpje ligt direct bij het pondje naar Xunantunich (Maya Temple).

  • Rosan

    Hallo!

    Zelf ga ik ook backpacken volgend jaar juli samen met een vriendin in Guatamala, Belize en Mexica en wij vragen ons af hoe het zit met veiligheid in Guatamala. Kun je goed reizen met publiek transport, waar moet je echt heel erg op letten en zijn er bepaalde regios die je beter links kan laten liggen? Groeten Rosan

  • Marko

    Hier vindt je nog een handig overzicht van bezienswaardigheden in Belize:

    http://www.belizevakantie.nl/bezienswaardigheden.html

    En als je meer wilt weten over Belize zelf:

    http://www.belizevakantie.nl/belize.html