pinnen in Belize

• Claudia

Lees net een bericht over betalen in Belize en dat in Paleque nu een pinautomaat is. Nu vraag ik mij af hoe dat in de rest van Belize is. Wij gaan rondreizen in Mexico, Guatamale en Belize. In Belize zullen we echter vnl. de strandgebieden bezoeken zoals Caye Caulker.

Informatie over pinnen in Guatamala is ook welkom!

• Paul Nijssen

Er zijn diverse banken in Belize, echter de Atlantic Bank heeft alleen een ATM op het eiland Caye Caulker. Enige probleem wat ik met deze bank heb is dat het vorig jaar alleen bankcards accepteerd met het Cirrus logo. De Postbank bankpas werd wel geaccepteerd echter de ABN niet. Aan jouw route te zien kom je via Melchor (grensplaats Guatamala met Belize) en blijf je maar paar dagen hangen. De Belize bank die wel alles accepteerd heeft diverse locatie's zoals San Ignacio, Belmopan en Belize City. Mocht je toch pinnen, neem dan niet te veel op want het enige waar je de Belize Dollars kunt kwijt raken is aan de grensplaats met de handelaren.

Misschien dan toch handig op kleine U$ biljetten bij je te hebben en of travell cheques.

Wat betreft Guatamala en Mexico, daar heb ik nog nooit problemen gehad met pinnen.

Veel plezier

• Bolletjeom

toch handig, zo'n prikbord. Ik had bij dit probleem nog niet stil gestaan.

Is het te adviseren om onze oude postbank rekening weer nieuw leven in te blazen voor Belize ( en guatamala en Mexico) ?

we hebben een rabo en ABN pas. heeft Rabo dezelfde problemen als de ABN?

groetjes Rudi

www.bolletjeom.nl

• Davydoff

Ik kon afgelopen november met mijn Rabo pas dus niet pinnen op Caye Caulker… ik heb toen geld opgenomen met mijn Credit Card.

Ik kon alleen pinnen bij de Belizebank (http://www.belizebank.com/atm_locator.html)

Caye Caulker bereik je via Belize City. Vlakbij waar je de boot opstapt zit een grote belize bank (zie mijn link hierboven) en daar kan je dus pinnen.

• Paul Nijssen

Als je nog een Postbankrekening hebt dan is dat een zeker een aanrader om hier van gebruik te maken. De Postbankrekening werkt namelijk wel bij de Atlantic Bank op Caye Caulker. Echter de Belize Bank blijft de gene die alle kaarten accepteerd.

Veel plezier