wonen ?!

• laura

Hallo, wij zijn een gezin met jonge kinderen.

hebben jullie voor ons tips om te emigreren naar Belize de do en don'ts. (Maya beach.) zijn er scholen hoe is de ghezondheidszorg.

Is er contact met medelanders/ hoe is de integratie met de “belizenaren”

Laura

• Paul Nijssen

Mmm sorry voor de laate reactie Laura,

Wat betreft het emigreren, ik zou eerst zelf het land bezoeken voordat je uberhaupt de stap gaat nemen. Daarnaast is natuurlijk de vraag wat denk je er te gaan doen. Mocht je een werkgever hebben die alle werkvergunning kan regelen dan zit je goed echter het kan soms ook lang opzich laten wachten. Ik ken twee gevallen die er een jaar over hebben gedaan om de vergunning rond te krijgen. Er is inderdaad een gezellig groep Medelanders die elke drie maand een gezellig avond hebben aangezien ze verspreid over het land wonen. De integratie zal geen probleem zijn, de mensen zijn erg aardig en belangstellend.

Wat betreft de scholen, er zijn goede scholen te vinden, de gezondheidszorg is er misschien iets minder maar dat zou mij er niet van weerhouden.

Mocht je vragen hebben mail dan even.

• Harry Kruijer

Hallo Laura ik ga emigreren naar belize ik ga eerst 3 weken ofzo daar kijken ik heb alle emigratie formulieren al opgestuurd naar {tourism board belize} het is eenvoudig je moet gekeurd worden {aids test} foto`s 2 opzij en 2 recht.dan willen ze weten hoeveel geld je meeneemt,je moet een verklaring van goed gedrag inleveren in belize {ministerie van justitie den haag} aanvraag bij gemeente kosten €30,05.de scholen zijn daar perfect heb ik vernomen Canadees systeem.alles is daar nog een beetje british,

Ik ga daar met pensioen, als je 45 bent mag je daar wonen van het UWV nederland. er wonen in belize 40 nederlanders,je moet wel alle papieren in orde hebben ook de kinderen moeten precies doorlopen wat jullie doorlopen met de procedure,maar je gaat toch voor een relaxed leven daar wonen,ik ga hier weg omdat het mij te druk word,en ik woon notabene in Drenthe haha

Ik wens jullie succes met de procedure

M.V.G Harry Kruijer