Werken in Belize

  • Henri

    Hallo allemaal,

    Ik wil naar Belize om daar te gaan werken en wonen. Na 3 weken rond getrokken te hebben door Belize ben ik helemaal wild van het land. Het is echt super, het land maar vooral de mensen.

    Zijn er mogelijkheden om wat op te zetten? Wat is het beste om te doen?

    Ik ken al een paar mensen in Belize dus de connecties zijn daar maar ik weet nog niet goed hoe ik het moet invullen… De economie en tourisme zijn opkomend dus de toekomst ziet er best goed uit.

    Wie heeft er tips?

    Alvast bedankt!

    Groet,

    Henri

  • Paul Nijssen

    Beste Henri,

    Ik ben helemaal met je eens, het is een ontzettend mooi land en de mensen zijn daar easy going.

    Dat laatste zegt ook iets over de goverment wat betreft een werkvergunning.

    Er zijn diverse Nl-ers jouw voor gegaan en hebben het nodige geduld moeten hebben op hun werkvergunning. Wekelijkse bezoekjes brengen richting Belmopan voor een heel jaar terwijl hun spaargeld er langzaam doorheen ging.

    Als jij een geduld en doorzettingsvermogen heb dan is het allemaal mogelijk.

    Emigreren klinkt leuk maar er zijn velen voor jouw gegaan die binnen een jaar weer terug in NL waren. (Deze opmerking is overigens positief bedoeld).

  • Chantal

    Heyy Henri,

    Ik zit ook met het plan te gaan werken in Belize, voor een halfjaartje ofzo. Ik heb een HBO-diploma, maar wil ook best ongeschoold werk doen.. Wat zijn de mogelijkheden daar? Heb jij tips?

    Alvast bedankt!

    Groetjes, Chantal

  • Remy

    Hallo,

    Ik ben ook plannen om te emigreren naar Belize en daar een guesthouse te beginnen. Kan iemand mij vertellen wat hier allemaal bij komt kijken? Is het lastig om een vergunning te krijgen om je in Belize te vestigen? Alle informatie is welkom!

    Groeten Remy

  • Paul Nijssen

    Inderdaad om een werkvergunning te krijg moet men geduld hebben terwijl je in het land verblijft.

    Ik zou zeggen ga eerst naar Belize toe en praat met de Nederlandse Consul.

    Kijk ook hier door de lijst want er zijn reeds diverse keren de zelfde vraag gesteld.

    Succes

  • britt

    Dag Remy,

    Ik heb ook het plan om daar een guesthouse / hostel te beginnen, nadat ik er vorig jaar ben geweest.

    In eerste instantie was dit een 5 jarenplan, maar denk dr aan om dit plan toch al eerder te verwezelijken.

    Ik ben benieuwd hoe jou vorderingen zijn en welke locatie (s) jij in gedachten hebt.

    greetz,

    Britt

  • Paul

    Britt,

    Ik las dat je in Belize een guesthouse wilt gaan beginnen.

    Nu las ik dus op marktplaats dat Martinus de Groot zijn optrekje wil verkopen in Belize.

    Dit lijkt me op zich een uitdaging om daar mee aan de slag te gaan.

    Alleen kan de financiele middelen ontbreken, helaas. Ben verder gemotiveerd en kan regelen.

    Ben ook al jaren op zoek naar een nieuwe uitdaging en dit lijkt me wel iets.

    Zie ook MP: http://link.marktplaats.nl/335250192

    Voor evt vragen etc etc zou ik gewoon contact met Martinus opnemen.

    Deze weet volgens mij het beste de weg.

    Hoop iets van je te vernemen via deze weg.

    Groetjes, Paul