A little help :)

  • JolandaJ

    Hallo forum bezoekers

    Gisteren naar de vakantiebeurs geweest en na een heel enthousiast verhaal over Belize het internet op gedoken voor zoveel mogelijk informatie. Ons reisgezelschap bestaat uit 4 zeer sportieve 50rs met reis ervaring “ op de bonnefooi”. Wij reizen graag met huurauto of eventueel ter plekke vervoer regelen en dan zelf bepalen waar en wanneer we eenlocatie aandoen.

    Ik lees verschillende reacties hierover. Kan iemand mij zeggen of op eigen houtje Belize verkennen goed te doen is en hoe makkelijk/lastig is het om zelf de bezienswaardigheden te vinden?

  • Elsbeth

    Hallo,

    In principe is alles ter plekke te regelen.

    Op de eilanden kun je vaak op de dag zelf nog mee met een boot om te snorkelen ofzo.

    Er is nog best veel te bereiken met de bus (bv Belize Zoo, Xunantunich, St Hermans Cave)

    Voor andere bezienswaardigheden kun je makkelijk genoeg bij een lokale touroperator iets plannen.

    Veel plezier !

  • JolandaJ

    Dank je wel Elsbeth. Kun je iets zeggen over zelf met de huurauto rijden?

    Dank!

  • Elsbeth

    Hoi,

    In Belize City kun je vrij makkelijk een huurauto huren. Er zijn weinig wegen dus verdwalen lukt bijna niet :)

    Bovendien staan alle bezienswaardigheden goed aangegeven.

    Wel is het vrij duur ! Een tourguide met auto/busje charteren is vaak goedkoper.

    Vroeger kon je in Mexico huren (veel goedkoper) en dan de grens over. Maar ik geloof dat dat tegenwoordig niet meer mag.

    Groetjes, Elsbeth

  • JolandaJ

    Heel erg bedankt Elsbeth!